HEZKUNTZ-AFORISMOAK (FSR)
IRAKASTEA VS. IKASTEA
Irakastea eta ikastea alkartuezineko konzeptuak dira; bata ematen denean, bestea desagertzen da. Enseñanza y aprendizaje son conceptos incompatibles; en la medida en que el primero se da , el segundo desaparece.
Eskola magistralak % 35-ari
ez dio kalterik egiten, % 40-ri ez dio onik egiten eta %25-a zapuzten du. La clase magistral va dirigida al 35%
de nuestro alumnado, desorienta a otro 40% y frustra al 25% restante.
Ikastea egitea da. Aprender es hacer.
Jakin ala ez
jakin, azaldu ahal ala ezin. Únicamente sé aquello que puedo explicar.
Umearen
maisurik onena ondoan dagoena. El mejor maestro del alumno es el propio alumno.
Esaidazu gauza bat eta ahaztuko dut, irakatsidazu zerbait
eta gogoratuko dut; baina, emaidazu zerbait egiteko aukera eta ikasiko
dut. Dime y lo olvido, enséñame y lo
recuerdo, involúcrame y lo aprendo.
Trabajar la creatividad no consiste en hacer una actividad
atractiva con un mismo resultado para todos.
¿De quién es la, tristemente famosa, grafía cursiva
que se enseña en las escuelas?
Gaurko ahaleginak, biharko etekinak. Los esfuerzos de hoy serán las recompensas del mañana.
Haurra ezagutzaren bila :-) Ezagutza haurraren bila :-(
ESKOLA PUBLIKOAREN ALDE BORROKATZEA = Dauzkagun baliabideekin onenak izatea.
Haurra ezagutzaren bila :-) Ezagutza haurraren bila :-(
ESKOLA PUBLIKOAREN ALDE BORROKATZEA = Dauzkagun baliabideekin onenak izatea.
FAMILIA
Etxeetako
errege-erreginak ikastetxetara joaten direnean, basailurik falta topatzen dute. Cuando el rey de la casa va a la escuela, no encuentra vasallos para todos.
TESTULIBURUAK
Testuliburuak
alienazioa du xede. El libro de texto tiene la alienación como objetivo.
Egungo
gizartean egiten dugun testuliburuen erabilpena anakronikoa da. Informazio
iturriak aldatu dira. El uso que se da hoy al libro de texto es anacrónico. Las fuentes de información se han transformado.
La
generalización del uso de los libros de texto en la escuela e institutos,
responde únicamente a intereses económicos de las grandes editoriales.
Testuliburuak erabiltzen dituzu? ala, testuliburuek erabiltzen zaituzte?. ¿Utilizas , o te utilizan los libros de texto?
ORDUTEGIAK
Goiz-arratsaldeko beharraldia hezkuntz-prozesutik at dago. La jornada
partida obedece a criterios ajenos al proceso educativo.
Arratsaldeko saioak etekinikgabekoak dira. En las
sesiones de tarde el aprovechamiento académico es prácticamente inexistente.
HEZKUNTZA PREMIA BEREZIAK
Ume bat lanorduetan taldetik aldentzea aberrazino bat da zalantza barik. Sacar a un
alumno de su clase para trabajar en el aula de apoyo -en términos educativos- es, sencilla y llanamente, una aberración.
La inclusividad no es una cuestión de programa sino de sentido común.
Etiketak arazoaren aurrean dugun ezintasuna adierazten du. Las etiquetas tratan de justificar nuestra
inoperancia para afrontar el problema.
Haurtzaroko esperientziak bizitzaren zehar azalduko dugun tatuaje dira. Las
experiencias, siendo niños, son el tatuaje que luciremos toda una vida.