(Jose Manuel Sanchez Galan-en "Cómo ser mal profesor" delakoaren idazlanatik egindako sintesia)
Ikasleen parte-hartze mugatu:
- Guztientzako azalpenak eman (klase magistralak).
- Erantzun bakarreko galderak erabili. " Bai/Ez" modukoak aproposenak dira; edo, erantzun zehatza eskatzen dutenak.
- Berehala erantzutea eskatu. Denbora luzez haurnasketa egiten ez daitezen egon .
- Giro inhibitzaile sortu. Hobe "Gaur hitzengigo dizuet... " "Gaur hitzegingo dugu..." baino. Irakasleak dakien guztia kontatu behar du eta.
- Okerreko erantzunak besteen aurrean barregarri utzi.
- Ikasleak ebaluazio prozesutik at utzi. Azken nota balioa duen bakarra da (jarrera, esfortsua, prozesua, etabar... txorrakeriak besterik ez dira).
- Gelaren antolaketa, arauak eta txukuntasuna zuk erabaki. Poterea zeinen eskuetan dagoen argi gera dadin.
- Bakarkako lana erabili. Horrela erantzunak ematerakoan arrakasta beti ikasle berdinek lortuko dute.
- Role playing ez praktikatu. Irakasleak esaten duena egi borobila da.
- Testu-liburua gelako "Biblia" izan. Ikasleak gauza bera eta momentu berean egiteko tresnarik egokiena da.
- Arbela digitala, tablet, ordenagailuak, e.a. (IKT) ahalik eta gutxien erabili. Ikasleek zu baino gehiago dakitela saihesteko.
- Lehiakortasuna bultzatu. Ikasleek "aurreratuenak" eskertuko dizute.
- Gelan ikasleen porrotak ezagutzera eman.
- Huts egitearen beldurra ezarri. Horrela zenbait ikaslek erantzuna jakin arren ez dute esango; "onak" direnak, ostera ere, protagonistak izango dira .
- Emaitzei garrantzi eman eta jarrera kontuan ez izan. Zurekiko menpekotasuna gero eta handiagoa izango da.
- Ezagupen maila ebaluatu eta prozesuari garrantzirik ez eman.
- Ikasleak etiketatu. Aukera anitza da: alferra, burugogorra, lotsagabea, dislexikoa, TDA, TDA+H, abulikoa, etabar luze bat.
- Portaerak kontrolatzeko zigorra erabili. Zigorrari beldurragatik arazo kopurua gutxitzen joando da baita ustekabeko gertakizunak ere.
- Emaitza txarrak ikasleen erruz dira. Interesik falta, lan gutxi...
- Ordena eta diziplina ezarri. Ekintza dibertigarriak kontrolaezinak dira.
- Ikaslearekiko distantzia mantendu. Irakasle eta ikaslea ez dira berdinak; bata bestearen menpean dago.
Gelako espazioa alperrik galdu:
- Banakako idazmahaiak erabili eta arbelari begira jarri. ikasleen ikus-eremua irakaslea, arbela eta lagunaren lepoa izan behar da.
- Ikaste-eremu bakarra gela izan. Liburutegia, patioa, auzoa, etabarreko lekuak oso arrizkutsuak dira.
- Gelako altzairuak eta materiala kontrolatu eta zure gustura antolatu. Zure klasea da eta.
- Apaindura urria eta estimulurik gabekoa erabili. Gela ez da leku dibertigarria izan behar.
- Gela espazio bakarreko lekua bezala erabili. Txoko desberdinak apaintzeak diziplina arazoak ekarriko lizkizuke.
- Ikasle bakoitzak bere materiala izango du. Hogeita bost ikasle badira... hogeitabost hiztegi, hogeitabost rotulki kutxa, hogeitabost erregela...
- Errekurtso nagusiak papera, arkatza, borragoma, arbela eta klariona dira. Honekin, irakasteko material soberan daukazu. Ordenagailrik ez, jakina.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina