2014(e)ko azaroa 8, larunbata

IRAKASLE TXARRA IZATEKO AHOLKU BATZUK


(Jose Manuel Sanchez Galan-en "Cómo ser mal profesor" delakoaren idazlanatik egindako sintesia)

Ikasleen parte-hartze mugatu:
  • Guztientzako azalpenak eman (klase magistralak).
  • Erantzun bakarreko galderak erabili. " Bai/Ez" modukoak aproposenak dira; edo, erantzun zehatza eskatzen dutenak.
  • Berehala erantzutea eskatu. Denbora luzez haurnasketa egiten ez daitezen egon  . 
  • Giro inhibitzaile sortu. Hobe "Gaur hitzengigo dizuet... " "Gaur hitzegingo dugu..." baino. Irakasleak dakien guztia kontatu behar du eta.
  • Okerreko erantzunak besteen aurrean barregarri utzi.
  • Ikasleak ebaluazio prozesutik at utzi. Azken nota balioa duen bakarra  da (jarrera, esfortsua, prozesua, etabar... txorrakeriak besterik ez dira).
  • Gelaren  antolaketa, arauak eta txukuntasuna zuk erabaki. Poterea zeinen eskuetan dagoen argi gera dadin.
  • Bakarkako lana erabili. Horrela erantzunak ematerakoan arrakasta beti ikasle berdinek lortuko dute.
  • Role playing ez praktikatu. Irakasleak esaten duena egi borobila da.
  • Testu-liburua gelako "Biblia" izan. Ikasleak gauza bera eta momentu berean egiteko tresnarik egokiena da.
  • Arbela digitala, tablet, ordenagailuak, e.a. (IKT) ahalik eta gutxien erabili. Ikasleek zu baino gehiago dakitela saihesteko.
Ikasleen autoestimua suntsitzeko:

  • Lehiakortasuna bultzatu. Ikasleek "aurreratuenak" eskertuko dizute.
  • Gelan ikasleen porrotak  ezagutzera eman.
  • Huts egitearen beldurra ezarri. Horrela zenbait ikaslek erantzuna jakin arren ez dute esango; "onak" direnak, ostera ere, protagonistak izango dira .
  • Emaitzei garrantzi eman eta jarrera kontuan ez izan. Zurekiko menpekotasuna gero eta handiagoa izango da.
  • Ezagupen maila ebaluatu eta prozesuari garrantzirik ez eman. 
  • Ikasleak etiketatu. Aukera anitza da: alferra, burugogorra, lotsagabea, dislexikoa, TDA, TDA+H, abulikoa, etabar luze bat.
  • Portaerak kontrolatzeko zigorra erabili. Zigorrari beldurragatik arazo kopurua gutxitzen joando da baita ustekabeko gertakizunak ere.
  • Emaitza txarrak ikasleen erruz dira. Interesik falta, lan gutxi...
  • Ordena eta diziplina ezarri. Ekintza dibertigarriak kontrolaezinak dira.
  • Ikaslearekiko distantzia mantendu. Irakasle eta ikaslea ez dira berdinak; bata bestearen menpean dago.

Gelako espazioa alperrik galdu:

  • Banakako idazmahaiak erabili eta arbelari begira jarri. ikasleen ikus-eremua irakaslea, arbela eta lagunaren lepoa izan behar da.
  • Ikaste-eremu bakarra gela izan. Liburutegia, patioa, auzoa, etabarreko lekuak oso arrizkutsuak dira.
  • Gelako altzairuak eta materiala kontrolatu eta zure gustura antolatu. Zure klasea da eta.
  • Apaindura urria eta estimulurik gabekoa erabili. Gela ez da leku dibertigarria izan behar.
  • Gela espazio bakarreko lekua bezala erabili. Txoko desberdinak apaintzeak diziplina arazoak ekarriko lizkizuke.
  • Ikasle bakoitzak bere materiala izango du. Hogeita bost ikasle badira... hogeitabost hiztegi, hogeitabost rotulki kutxa,  hogeitabost erregela...
  • Errekurtso nagusiak papera, arkatza, borragoma, arbela eta klariona dira. Honekin, irakasteko material  soberan daukazu. Ordenagailrik ez, jakina.



      

iruzkinik ez: